Selasa, 24 Disember 2019

RFID

Aduyai dihinggapi selsema la pulak. Time tu la kan dia datang. Time kita nak bersenang lenang dan bercuti dan aku dah tiba masa nak travel untuk cuti hujung tahun ni.

Hari ni ada beberapa agenda nak kena buat. First aku nak upload video borak santai bersama Nurfatima. At least satu video satu hari tu kena ada walaupun aku malas dah lately ni. Biasalah penghujung tahun kan? Lagi pun ramai yang bercuti. Kadang-kadang orang takde masa nak tengok pun. Cuma kena upload cepat bila musim demam GV dah habis ni. Dahlah, video persembahan aku tak boleh upload macam biasa sebab Astro tak kasi upload video penuh. Mesti ramai yang tengah tunggu aku upload macam dulu kan?

Sekarang aku kena plan untuk buat content yang lain pulak. Ingat senang ke nak jadi Youtuber. Kalau takde idea yang rare memang susah. Nak buat drama macam Youtuber lain manalah aku ada bakat tu semua. Sekarang ni kena maksimumkan apa yang aku ada. Kalau ada bakat baca berita tu, why not kan? Walaupun kena carut kat netizen, ada aku kesah semua tu? Haha!

Maxda CX8

Selesai upload. Aku keluar gi Giant. Nak apply RFID untuk kereta baru Mazda CX8. Sticker kat CX5 aku dah tanggalkan. Bila dah tanggal tu, memang dah tak jalan. Sampai kat Giant, kaunter RFID tutup. Mak aih. Rupanya depa bukak jam 12 tengahari macam tu. Sementara tunggu, aku gi shopping plastic sampah dan sempat lagi keluar Giant, pergi Sri Gombak untuk gunting rambut. 

Jam 12.30 tengahari aku masuk Giant balik untuk apply RFID baru. Nasib baik bukak. Staff pompuan yang jaga kaunter tu baik giler. Peramah pulak tu. Kalau ada bintang aku kasi 5 bintang. Cekap dan tuntas. 

Katanya, dalam masa 24 jam RFID akan activate. Aku balik. Jam dah 1 tengahari. Jam 2 petang aku ada meeting dengan Aizat kat Dewan Filharmonik. Dia nak bentang kalendar konsert untuk tahun 2020. Paling menarik perhatian aku, sudah tentu konsert M.Nasir dan Aishah. Fuh! Tak sabar!

Selesai meeting, aku lepak dulu kat Starbucks Suria KLCC tingkat 3. Tengok jam dah lewat. Tak boleh jadi, aku kena bertolak ke The Starling Mall cepat sikit. Tak nak sangkut jammed sebab orang ramai keluar untuk bercuti dan raya Krismas esok. Tengok kat Suria KLCC tadi, punya la ramai orang tengah shopping. Kat tangan masing-masing banyak betul paper bag yang depa duk bimbit.

Sampai The Starling, aku keluar dulu sebab nak pergi collect barang kat pejabat Disney Malaysia. Rupanya office Disney tutup. Aku balik semula ke The Starling. Kemudian, aku duk ingat premiere malam ni buat kat 1Utama. Aiyoo, sebenarnya buat kat The Starling dah pun. Buat apa aku keluar kan? So, lepaklah beberapa jam kat Starbucks The Starling. Best gak lepak-lepak. Chill-chill sorang-sorang.

Malam ni aku tak dapat join sebab aku tak nak satu hall akan dijangkiti selesema. So, aku datang semata hanya untuk distribute tiket je. Tak banyak pun dapat tiket. Ada 20 tiket je. Elok gak sebab musim cuti dan raya Krismas ni tak ramai yang nak join contest sebab diorang pun nak spent masa dengan family.

Tidur awal sebab mengantuk giler.