Selasa, 11 Mei 2010

NASIBKU

Sesampai di event Astro HD - FIFA World Cup 2010, aku disapa oleh Vivian Tan - Orang kuat komunikasi korporat Astro. Vivian suruh aku jawab soalan yang akan diadakan semasa sidang media nanti.

Kalau nasib baik, jawaban tepat, pemenang akan dapat sebuah TV HDTV 42 inci didatangkan dengan pakej HD selama setahun.

Wow, aku kena cuba ni. Walaupun kat rumah ni dah ada TV HDTV 42 inci, aku rasa aku nak kasi hadiah kat Ayah G. Itupun kalau dapatlah. Aku bukan apa, kesian dengan diorang ni, Astro kat rumah Ayoh G tak berapa okay. Asyik on off je aku tengok.

Aku cuba. Tapi nasib tak menyebelahi. Tak mengapalah.

Eh, goodie bag Astro untuk kempen bola sepak Piala Dunia ni boleh tahan jugak. I just got a ball! I like ball! Hahahaha!

diary budiey

Terlintas di fikiran aku, bulan Mei seakan ada bulan yang sangat murung. Nasib sering tak menyebelahi. Begitu juga dengan rezeki untuk bulan ini.... terasa seperti kurang sikit.

Aku tetap bersyukur dengan apa yang ada. Semua yang ada inilah yang Tuhan berikan untuk aku lebih menghargainya.

Aku pulang tanpa makan dulu sebab tak dapat nak tunggu. Tengok makanan tak dihidangkan pun.

Aku pulang dengan perut yang kosong.

Jam 12.30 tengahari, aku dah sampai di rumah.

Nasiblah hari ni makan mee maggie je kat rumah. A'ah, lama betul tak makan maggie, kan?

Mek aku cakap, selalu makan maggie ni tak elok. Kepala boleh jadi botak.

Kata Mek tu ada betulnya jugak.

Mula buat kerja. Dalam sibuk-sibuk tu, sempat lagi aku mengupdate blog ini. Yelah, lama betul aku tak mencoret sesuatu dalam diari nih. Rasa macam dah kejung tangan. Lama tak menaip.

Jam 1.20 petang, ada panggilan hinggap ke telefon bimbit. Ada sorang PR ni nak datang hantar hadiah untuk aku. Alhamdulilah. Ada juga yang sudi menghargai Budiey.com.

Aku tak sabar apalah agaknya hadiah yang akan diberikan pada aku ni.

Nak tahu apa dia? Tunggguuuu!