Khamis, 20 Ogos 2015

LUMRAH

Dia dah tiada. Perangai manusia, bila yang tiada itulah yang dirinduinya. Apabila ada di depan mata, tidak dihiraunya. Lumrah!

Dan hadirlah penggantinya selepas hampir 10 tahun. Kesepian merudung tanpa sahabat sepertinya. Kali ini dalam keadaan berbeza walaupun fizikalnya sama, dalamannya sangat berbeza. Cuma ada sedikit persamaan. 

Tidak baik membandingkan yang sudah pergi dengan apa yang ada sekarang.

Sebenarnya, aku nak berterus terang, aku sangat terkilan dan sedih dengan apa yang berlaku. Aku tak pernah mengambil peluang untuk menghulur kembali salam persahabatan yang terputus itu ketika dia masih ada. Mungkin bagi dia tak kisah atau aku sahaja yang anggap begitu. Dalam hati dia masa dia hidup bernafas di dunia itu, aku tak tahu. Cuma aku biarkan dia dengan hidupnya.

Itulah orang kata, berbaik sangka dengan manusia. Apabila berbaik sangka segala yang positif dan baik-baik sahaja akan berlaku. Ini tidak!

Tinggalkan rasa terkilan itu melekat sehinggalah aku mati nanti.

Tinggalkan cerita itu kerana aku nak bercerita banyak lagi kat korang. Mungkin aku tak sempat untuk cerita semua. Tapi percayalah aku ada cerita untuk korang baca. 

Bye!