Khamis, 20 Disember 2018

INFLUENCER

Aku tak tahulah sosial selebriti atau influencer yang lain. Tapi aku yang punya nama kecil ni dah tak larat nak terima job. Tawaran sangat banyak. Kadang-kadang tak terbuat. Dateline sering terlepas. Terkejar-kejar. Kalau nak ikutkan aku malas nak buat job.

Betapa untungnya bila bernama influencer. Setiap minggu pasti ada post review atau advertorial akan masuk. Nak jadi influencer ni, bukan setakat kena ada follower yang ramai je, tapi kena ada minat, personaliti biar menarik dan yang paling penting boleh buat ayat yang cun-cun. Takde nak hard sell sangat atau nak promote kaw-kaw. Tapi yang tahu tu, tahulah itu post berbayar. Yang tak tahu tu, hmmm... belajar-belajar la untuk explore atau faham-faham. 

Bercakap pasal influencer, aku tak ingat dah. Rasanya dalam 3 tahun lepas kot. Aku dapat satu job dari sebuah stesen TV berbayar. Selain dapat duit, aku punya bil tu tak payah bayar dalam beberapa tempoh. Yang aku sedar, takde bil pun sampai. Seronok kan? Lebih seronok bila bukak-bukak TV... semua saluran kau boleh akses. Fuh! Best kalau dapat macam ni seumur hidup. 

Tapi bulan lepas, semasa aku buat ibadah umrah, dapat la satu SMS. Ini SMS tu... 
Astro

Ops, korang tau la kan stesen TV berbayar aku maksud tu kan.

Jadi, kesimpulannya, aku akan mulai bayar semula la bil bulanan Astro tu mulai 1 Februari. Adeh.


Inilah orang kata, rezeki dah kena tarik. Tak pe la, dah takde rezeki.


Oh ya, sekarang bila langgan SuperPack Plus ni sekali dengan Movie Package tu kan, akan dapat tengok saluran BOA sekali la. Saluran tu best sebab banyak filem seram. Aku ni dari dulu suka tengok filem seram.


Zaman sekarang, aku kira dah tak ramai ada masa nak tengok Astro sebab dah ada macam-macam alternatif lain macam iflix, netflix, viu dan macam-macam lagi la kan. Even kat Youtube pun banyak content yang best-best. Siap dalam bentuk definisi tinggi lagi.


Netflix pun sebenarnya aku tak payah bayar sebab selalu dapat kod langganan percuma dari Netflix.


Aku puas hati tengok Netflix. Hari-hari memang wajib bukak dan layan movie terbaharu kat dalam tu.