Wednesday, October 2, 2013

KL GANGSTER 2

Hati aku kelam. Berserabut. Disebabkan jadual telah berubah, aku serba tak keruan. Tak sedap hati sebab aku mengecewakan manusia lain. Aku tak boleh duduk diam. Waimma aku tak boleh bersengkang mata habiskan kerja depan komputer ni.

Aku kena keluar dari rumah. Mencari angin yang lebih segar.

Aku mengambil keputusan untuk menonton wayang di TGV 1Utama. Aku tengok, ada tayangan filem KL Gangster 2 pada jam 7 malam di sana. Lalu aku tanpa berfikir panjang aku pun terus ke 1Utama. Seorang diri!

Makan tengahari & bersantai dulu di #ChillX @tgvcinemas sementara menunggu utk layan movie #Prisoners #HughJackman

Sampai di 1Utama, jam 3 petang, aku pun terus beli tiket wayang, tengok citer Prisoners lakonan Hugh Jackman. Filem ni sangat lembap tapi sebenarnya, memang acuannya begitu untuk memberikan kejutan demi kejutan kepada penonton. Kisah dua keluarga yang kehilangan anak mereka lalu membuat konklusi sendiri tanpa bantuan polis untuk mencari anak mereka.

Seorang PR call. Suruh hantar salinan passport untuk urusan travel ke Uzbekistan dan juga London bulan depan.

Seorang lagi PR call, tanya aku samada aku boleh datang ke event kat Subang Jaya esok. Aku rasa tak dapat pergi sebab aku kena pergi ke event haruman badan pagi esok.

Tak lama lepas tu, eorang lagi PR call aku, tanya pasal press release.

Hidup aku ni, menghambakan diri pada PR je kan?

Sebelum masuk ke dewan aku lepak sekejap kat dalam ChillX. Makan burger Casablanca sama minum jus tembikai. Kemudian aku redeem voucher RM10 dan juga voucher black coffee yang aku dapat masa aku attend event TGV tempohari. Jadi, aku hanya bayar RM27 untuk semua yang akan makan tadi.

Selepas menonton Prisoners, aku lepak lagi kat ChillX. Aku order Americano Coffee. Ya, for free!

Bestkan hidup ni kalau semua benda free! Manusia suka dengan benda free.

Aku ada 2 keping tiket menonton filem KL Gangster 2. Jadi, aku terus tanya kat Instagram dan Facebook sape-sape yang nak temankan aku tengok movie. Ramai gak yang nak ikut. Pompuan pun ada yang nak ikut. Memang tak lah kot ajak pompuan. Nanti marah pulak isteri aku kat rumah kalau dia tahu, kan?

Jadi, aku pilih Fendi. Kebetulan dia yang cakap dulu yang dia nak join. Kira okaylah, at least aku ada kawan untuk berbual. Macam orang gila pulak nanti cakap sorang-sorang kan?

Budiey akan tonton filem KL Gangster 2 buat kali pertama malam ni. Serius cakap ni, mmg kali pertama tonton. Setakat ni filem ni dah kutip RM400ribu. Omg, kalau best, Budiey akan tgk lagi. Jom sokong filem Malaysia!

Filem KL Gangster 2 bagi aku sebuah filem yang padat dengan aksi, penuh dengan dialog yang memerlukan tenaga yang kuat, bahasanya pula memang ala gangster. Terus terang, ini adalah kali pertama aku menonton filem KL Gangster 2 ni. Aku tak pernah menontonnya di internet sewaktu ianya tertiris beberapa minggu lalu. Dan aku tak beli pun DVD kat pasar malam. Malas. Kesian kat Syamsul Yusof sebab tragedi malang yang menimpanya. Sayang, filem hebat tapi ada yang nak sabotaj.

Minggu lepas, aku ada berborak dengan seorang dalam produksi filem, katanya, punca berlakunya tertirisnya filem KL Gangster 2 ni adalah sebuah format digital yang digunakan untuk tayangan di pawagam. Itu yang Syamsul tak suka sebab sebelum ini tayangan filem dibuat secara filem gulungan tu. Takde dalam bentuk hard disk ni. Itu yang jadinya ada orang pawagam kot yang bocorkan benda tu. Itu firasat aku la. Aku hanya buat ramalan je.

Aku difahamkan, file filem dalam hard disk tu akan didelete selepas tayangan prebiu media atau tayangan untuk tujuan dalaman. Tapi, aku sekadar mempertikaikan, jika sekiranya yang tukang delete tu tahu, ianya mungkin boleh diambil semula selepas dipadamkan?

Haaa, fikirkan balik ada logiknya.

Selepas menonton, aku terus pulang.

Tgh lepak kat ChillX @tgvcinemas 1Utama. Byk menu makanan yg best kat sini. Budiey dah cuba P.Ramlee Burger sama Vanilla Sky Shake. Best!

No comments:

Post a Comment

Popular Posts