Ahad, 4 Mac 2012

BANJARIA

Malam ni, aku tidur lewat sikit. Temankan bini aku buat kerja pejabat. Dalam jam 2 pagi ada kot. Mata rabak dow! Kesian jugak kat dia. Aku dah suruh dia berhenti kerja, dia dah hantar surat berhenti. Tapi nak berhenti pun kerja suku sembam jek. Huh, stress gak. Tak kerja lagi senang dow!

Kami dijangka akan berpindah ke rumah baru dalam pertengahan bulan April. Bermakna kami ada masa sebulan setengah je lagi untuk bersiap sedia segala untuk pindah. Aku faham, semua kerja kena buat berperingkat. Nak buat sekaligus memang tak sempat.

Apa yang melegakan, segala proses pembelian rumah dah pun selesai. Sekarang dah tiba masa untuk keluarkan duit dari KWSP untuk buat rumah. Aku tak tahu la lama mana proses untuk keluarkan wang dari akaun ke-2 wang simpanan pekerja ni. Kalau korang tahu details pasal benda ni atau korang pernah mohon untuk keluarkan duit dari KWSP, korang habaq kat sini, okay?

Ini gambar pandangan dari atas rumah. Memang tinggi gak la rumah yang aku akan stay dengan wife, 2 tingkat dari atas.

Banjaria

Jenuhlah aku nak naik lif nanti. Sekarang tak rasalah sebab duk kat tingkat tiga je. Huh! Masalah lif ni pun satu hal gak.

Sesungguhnya aku tak suka untuk tinggalkan apartment yang aku duduki sekarang. Namun, memandangkan aku tak nak lagi menyewa, pastinya aku kena berhijrah ke satu tempat yang lebih selesa aku kira.

Tapi rumah yang aku beli tu, jauh sikit dengan KL. Lebih kurang makan masa lebih 15 minit jugaklah dari tempat aku tinggal sekarang.

Apa-apa pun aku kena berpindah untuk kebaikan. Hijrah itu perjuangan. Heh!

Yang lebih mengujakan, aku beli rumah ni adalah hasil titik peluhku sendiri ya. Bukan menang sebarang peraduan ya. Jadi, aku harap dengan segala pelaburan yang aku buat ini cukup berbaloi-baloi.

Nak dibandingkan dari keselesaan, memang aku rasa rumah baru lagi lebih selesa. Cukup dengan prasarana. Ada swimming pool dan gym lagi. So, takdela ada alasan untuk aku kuruskan badan lepas nih, kan? Nak main badminton pun boleh. Ada court. Jyea!

Sekarang ni, dalam pada aku sibuk dengan travelogue dan events, aku disibukkan juga dengan proses renovation. Alhamdulilah, aku dah upah kontraktor untuk buat plaster ceiling, pasang grill, kabinet dapur dan semuanya lah. Harap segalanya siap pada awal bulan April ni sebab pertengahan bulan aku dah nak choww dari sini.

Dah tak sabar rasanya nak pindah.

Ruang tamu aku dah pun dalam peringkat pengubahsuaian. Dinding pun kena hacked untuk letak penghawa dingin.

Banjaria

Kat dapur jugak aku kena buat slinding window dengan awning dan exted grill box.

Banjaria

Sink tab dan juga paip untuk dapur pun aku beli yang baru. Yang lebih bermutu la tu kot.

Banjaria