Isnin, 8 Ogos 2011

USTAZAH PILIHAN

Sekarang aku berada di Sidang Media Ustazah Pilihan yang diadakan di Hotel Hilton KL.

Nak cepat, aku bertolak dari rumah jam 5 petang. Event start jam 5.30 petang. So, aku guna LRT je lah.

Selain perkenalkan hos, event ni memperkenalkan mudhirah & mursyidah Ustazah Pilihan.

Esok dan lusa, jadual aku sangat penuh. Kadang-kadang aku pening, nak pilih yang mana satu untuk commit.

Soalan, apakah pendekatan untuk mencari calon UP. Calon yang dipilih hendaklah ada pakej. Ada ilmu dan cantiknswrta yg terbaik. Production perlu ada sistem dan garis panduan yang betul. Ia lebih sukar kerana ia melibatkan wanita. Jika gagal program UP akan timbul isu dan kontroversi. Ujian UP masih dalam perbincangan. Bagaimana UP dapat membangunkan personaliti seorang muslimah.

Dari segi pemilihan Mursyidah dan Mudhirah, mereka ada karisma, ada contoh, ada idea baru utk membentuk UP.

Oh, aku tulis UP ni mcm tajuk filem pulak.

10 peserta UP akan diumumkan selepas raya. Pemilihan akan dibuat 2 minggu dari sekarang. Kebanyakan dari pemegang degree, ustazah dan wajah wajah yang fresh sebagai pelajar.

Konsep UP tak sama dengan dengan konsep Imam Muda. Ianya lebih membincangkan tentang isu wanita.







- Posted using BlogPress from my iPhone