Ahad, 9 Mei 2010

KONSISTENSI SEORANG AKU

Antara kelemahan manusia ialah tak dapat melakukan sesuatu kerjanya dengan konsisten. Manusia dikurniakan dengan kelemahan ini sebagai satu ujian. Berjaya atau tidak seseorang itu berdasarkan bagaimana dia menyusun dan merencana diari hidupnya.

Kerana ketidak-konsisten ini, blog Jurnal Budiey tertinggal lesu. Kini, aku berazam untuk mengumpul semula kekuatan untuk membangunkan diari yang baru.

Pagi tadi, entah dari mana datangnya kekuatan untuk mengimport beberapa entry dari Jurnal Budiey untuk dipampamkan di sini.

Ini untuk tatapan sendiri. Aku tak minta sesiapa hadir untuk melihat kerana bagi aku, aku suka berdiari sejak dari bangku sekolah.

Ternyata, aku adalah salah seorang daripada yang gagal untuk konsisten. Alasan tepat adalah kerana aku punya komitmen lain. Budiey.com adalah keutamaan kerana Budiey.com adalah sumber rezeki bagi aku.